مکمل بدنسازی اصل از کجا بخریم؟ داروخانه یا مربی | علی دارو

 

 

شاید برای‌تان جالب باشد که بیش از 60% مکمل‌هایی که در سطح کشور به فروش می‌رسند تقلبی هستند. نکته مهم‌تر آنکه، گاه خود فروشندگان نیز امکان اعتبارسنجی محصول را نداشته و قادر به شناسایی نمونه‌های تقلبی از اصلی نیستند.

 

در این مطلب از علی دارو خوهیم گفت که مکمل‌های غذایی چه مزاحلی را برای دریافت مجوز طی می‌کنند و بهترین انتخاب برای خرید مکمل‌ ورزشی و بدنسازی اورجینال کجاست؟

 

 

 

مکمل بدنسازی اصل را از کجا تهیه کنیم؟

 

 

در کشور ما این محصولات از طریق داروخانه‌ها و یا به توصیه برخی از مربیان از طریق باشگاه‌های و افراد سودجو تهیه می‌شوند. چنانچه مقایسه‌ای از قیمت و وعده‌هایی ازجمله دریافت مستقیم از تولیدکننده خارجی شما را نیز دراین باره کنجکاو کرده به این استانداردها توجه نمایید:

 

 

  • تنها منبع مجاز فروش مکمل غذایی، ورزشی و بدنسازی داروخانه‌ها هستند و کلیه محصولات مبادله‌شده در بازارهای فرعی به‌صورت غیرقانونی و غیرمجاز به فروش می‌رسند.

 

  • مکمل های داروخانه ای دارای لیبل تاییدیه سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت و درمان هستند. این محصولات کاملا سالم بوده و عاری از هر آلودگی میکروبی و یا استروئیدهای آنابولیک خوراکی هستند.

 

 

لازم به ذکر است که مصرف خودسرانه هیچ‌ محصولی بدون مشورت و تایید از افراد متخصص و مربیان مجاز ورزشی اشتباه بوده و عواقب جبران‌ناپذیری را برای مصرف‌کنندگان به‌دنبال خواهد داشت.

 

 

ازجمله مواردی که برای ورزشکاران رقابتی و المپیکی حائز اهمیت است موضوع دوپینگ است. بدین ترتیب مکمل‌های ورزشی مجاز بهترین گزینه برای آن‌ها است. تنوع بالای محصولات مجوزدار که در داروخانه‌ها تا میزان بسیاری نیاز ورزشکاران و عموم مصرف‌کنندگان را برای مکمل‌های ورزشی و غذایی تامین خواهد کرد.

 

 

 

بیشتر بخوانید: مکمل ورزشی چیست و چه کاربردی دارد؟

 

 

مکمل ورزشی چیست و چه کاربردی دارد | داروخانه آنلاین علی دارو

انواع مکمل بدنسازی و بررسی آن‌ها به توصیه انجمن بین المللی تغذیه

 

 

 

استانداردهای تامین، نگهداری و فروش مکمل ورزشی چیست؟

 

 

تامین همه اقلام بهداشتی، دارویی و ورزشی براساس مصوبه مشترک سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت در داروخانه‌ها تنها ازطریق شرکت‌های مجاز پخش دارویی تحت سامانه تیتک امکان‌پذیر است.

 

درصورتیکه واردات مکمل‌ به‌صورت قانونی امکان‌پذیر نیست و  غالب نمونه‌های موجود در بازار به‌صورت قاچاق و تحت شرایط حمل و نقل غیراستاندارد، و یا از راه‌های زیرزمینی تولید و بسته‌بندی شده در شرایط غیراستریل عرضه می‌شود.

 

در مواجهه با مصرف‌کنندگان نیز، همه داروخانه‌ها موظف‌اند تا محصولات خود را تحت نظز مسئول فنی یا کارشناس دارویی و همراه با مشاوره تخصصی به مشتریان توصیه یا عرضه کنند.

 

این روی درست برخلاف باشگاه‌ها و فروشندگان غیرمجاز است که بدون استناد به حقایق علمی و تخصصی اقدام به تجویز ناصحیح می‌کنند.

 

 

 

درباره نشان ايمني و سلامت 

 

نشان ايمني و سلامت در راستاي اهداف وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي به منظور تشويق توليد كنندگان جهت توليد محصولات سالم تر غذايي وآشاميدني بر اساس شرايط تعريف شده در آيين نامه نحوه اعطاي نشان ايمني و سلامت به فراورده هاي غذايي و آشاميدني توليد شده در كشور كه داراي پروانه ساخت از وزارت بهداشت مي باشد اعطا مي گردد.

 

نگاره آن سيب سبز رنگي است كه نماد سلامت بوده و عبارت ايمني و سلامت در كنار آن نوشته شده است. لازم است دارندگان نشان ايمني و سلامت نگاره آن را روي برچسب محصولي كه نشان ايمني و سلامت را دريافت كرده درج نمايند.

 

 

 

مکمل بدنسازی اصل را چگونه تشخیص دهیم؟

 

 

اصالت و تاریخ تولید و انقضا محصولات در داروخانه‌ها با استفاده از لیبل الصاق‌شده قابل رهگیری بوده و چنانچه مشکلی دررابطه با آن وجود داشته باشد، قادر به مرجوع کردن خرید خود خواهید بود. مشتریان همچنین می‌توانند شکایت خود را از طریق مراجع رسمی پیگیری نمایند.

 

 

 

چک لیست کنترل اصالت مکمل خوراکی داروخانه‌ای

 

 

 

 

 

ملزومات حمل و نگهداری کالا

 

شرایط حمل و نگهداری تاثیر مستقیمی بر کیفیت محصول نهایی دارد که خریداران مصرف می‌کنند. حفظ کیفیت فراورده درون بسته‌بندی و رسیدن محصول به مشتریان با کیفیت اولیه تولیدشده در کارخانه منوط به رویه‌ای مشخص است که در داروخانه‌ها مرتبا ازطریق ناظران رسمی مورد بازرسی قرار می‌گیرد.

مکمل بدنسازی اصل:

مضرات خرید مکمل از باشگاه و مربی چیست؟

 

 

چنانچه پیشتر گفتیم، حفظ کیفیت، اصالت و سلامت فراورده‌های خوراکی ورزشی نیازمند رعایت نکاتی است که مصرف بدون مشکل این محصولات را برای علاقمندان فراهم می‌کند.

 

در بسیاری از موارد، بی‌توجهی به این استانداردها بیماری‌های کلیوی، گوارشی و … را در مصرف‌کنندگان موجب شده است که به بی‌اعتمادی مصرف‌کنندگان از فروشندگان نامعتبر دامن زده است.

 

 

 

خرید آنلاین مکمل بدنسازی اصل

 

 

علاوه‌بر آدرس داروخانه برای مراجعه حضوری، داروخانه‌ها با ارائه مدارک مربوطه و کسب مجوزهای لازم مجاز به فروش محصولات خود به‌صورت آنلاین نیز هستند. فروش آنلاین تنها از طریق وبسایت‌ و با اجازه رسمی نهادهای تجارت الکترونیکی امکان‌پذیر است.

 

لازم به ذکر است که ورزشکاران و خریداران داروخانه آنلاین علی دارو درصورت تمایل می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان تخصصی و ارتباط با پشتیبانی از صفحات ما در شبکه‌های احتماعی نیز اقدام نمایند.

 

 

 

منابع فارسی

 

  1. راهنماي برچسب گذاري تغذيه اي استاندارد ملي ايران شماره 4469
  2. دعاهاي تغذيه اي ر برچسب گذاري تغذيه اي ” استاندارد ملي ايران به شماره 4711
  3. برچسب گذاري غذاهاي رژيمي بسته بندي شده استاندارد ملي ايران به شماره 4468
  4. برچسب گذاري مواد غذايي از پيش بسته بندي شده ” استاندارد ملي ايران به شماره 4470

 

 

منابع انگلیسی

 

 

  1. Codex Alimentarious – Food Labelling – Complete Text – Revised 2001
  2. CODEX GUIDELINES ON NUTRITION LABELLING CAC/GL 2-1985 (Rev. 1 – 1993)[17
  3. Codex Standard For The Labelling Of And Claims For Foods For Special Medical Purposes Codex Stan 180 1991
  4. GENERAL STANDARD FOR THE LABELLING OF AND CLAIMS FOR PREPACKAGED FOODS FOR SPECIAL DIETARY USES CODEX STAN 146-1985

 

 

سوالات متداول

 

  • تشخیص مکمل بدنسازی اصل از تقلبی چگونه است؟

 

صرفا با بررسی چند نشانه آن را تشخیص داد. بنابراین بهترین راه آن  است که به جای توجه به تشخیص مکمل اصل از تقلبی، این کالا را از داروخانه‌های معتبری مانند  داروخانه آنلاین علی دارو خریداری کنید.

 

 

  • شرایط نگهداری مکمل بدنسازی چیست؟

 

در صورت توجه نداشتن به این موضوع کیفیت مکمل پایین می‌آید. داروخانه‌ها این محصولات را با رویه مصوب قانونی در دما، بسته‌بندی، دما و رطوبت بهینه نگه می‌دارند. همچنین بهداشت محیط عاملی تعیین‌کننده در دپوی این محصولات است.

 

 

  • آیا مکمل‌های داروخانه‌ای امکان مرجوعی دارند؟

 

سالم بودن بسته‌بندی شرط لازم فروش به‌ویژه فروش آنلاین است. لدا درصورت مخدوش بودن، باز ودن پلمپ، آسیب به بسته و یا خراش باید خرید خود را ضمن هماهنگی با پشتیبانی مرجوع کنید. پشتیبانی 24 ساعته آنلاین علی دارو در این امر مشتریان را همراهی می‌کند.