بهترین مکمل برای افزایش وزن و حجم

 

بهترین مکمل های دوره افزایش حجم و وزن

شامل مکمل‌هایی هستند که باعث تحریک هورمون‌های آنابولیک بدن شده و همچنین با تامین ریز و درشت‌مغذی‌های موردنیاز ورزشکار، به بهبود روند رشد عضلانی و وزن آن‌ها کمک می‌کنند.

 

ازجمله محبوب‌ترین مکمل‌های مورداستفاده ورزشکاران در دوره افزایش حجم و وزن مکمل کراتین مونوهیدرات است. کراتین مونوهیدرات در انواع کپسولی و پودری بدون طعم و طعم‌دار در بازار عرضه شده است که نوع خالص آن کراتین اولترا پیور و کراتین میکرونایزد و کراتین میکروکریستالین هستند.

 

کراتین

نقش کراتین در عضله‌سازی و دوره افزایش حجم و وزن

 

نقش کراتین در عضله‌سازی و دوره افزایش حجم و وزن، کمک به ترشح هورمون تستوسترون و رشد بوده و نیز با کاهش عملکرد هورمون میوستاتین به رشد بیشتر بافت عضلانی کمک می‌کند.

 

کراتین همچنین به افزایش احتباس آب و املاح داخل بافت عضله کمک می‌کند که این امر باعث افزایش قدرت و استقامت ورزشکار می‌شود.

 

بی سی ای ای

نقش بی سی ای ای در عضله‌سازی و دوره افزایش حجم و وزن

 

بی سی ای ای شامل سه آمینواسید لوسین، ایزولوسین و والین است که در سنتز پروتئین در عضلات و نیز کاهش آتروفی عضلانی نقش اساسی ایفا می‌کنند. مهم‌ترین آمینواسید در پروسه عضله‌سازی آمینواسید لوسین است که در کنار دو آمینواسید ایزولوسین و والین به تحریک ترشح هورمون انسولین کمک می‌کند.

 

مکمل بی سی ای ای به فرم‌های پودری، قرصی، کپسولی و مایع در بازار عرضه شده که با دوزهای 2:1:1، 4:1:1، 8:1:1 و 10:1:1 معروف‌ترین دوزهای موجود در بازار هستند. البته که با دوزهای متفاوت‌تری نیز در بازار وجود دارند که براساس تحقیقات انجام‌شده، بهترین دوز موثر در بدنسازی دوز 2:1:1 است.

 

بهترین زمان مصرف مکمل‌های بی سی ای ای در فرم‌های کپسولی و قرصی همراه با وعده‌های غذایی به‌منظور افزایش جذب و سنتز پروتئین و در فرم‌های پودری و مایع نیم الی یک ساعت قبل از شروع فعالیت ورزشی برای جلوگیری از تحلیل عضلانی به شمار می‌رود.

گینر

نقش گینرها در عضله‌سازی و دوره افزایش حجم و وزن

 

مکمل‌های گینر به دو فرم ویت گینر و مس گینر در بازار موجود هستند. تفاوت عمده ویت گینرها و مس گینرها در نسبت کربوهیدرات به پروتئین آن‌ها است که مس گینرها با نسبت کربو به پروتئین 80 به 20 و ویت گینرها با نسبت کربو به پروتئین 70 به 30 و 60 به 40 به بازار عرضه شده‌اند.

 

درحالت کلی گینرها با افزایش میزان کالری و دراختیار قرار دادن درشت مغذی‌ها به ورزشکار موجب افزایش حجم و وزن می‌شوند. گینرها با درصد کربو به پروتئین 80 به 20 برای تیپ بدنی اکتومورف و گینرها با درصد 60 به 40 مناسب تیپ‌های بدنی مزومورف هستند.

 

بهترین زمان مصرف گینرها

 

  1. صد گرم بعد از اولین وعده غذایی
  2. صد گرم بعد از تمرین
  3. صد گرم قبل از خواب

 

مولتی ویتامین

نقش مولتی ویتامین در عضله‌سازی و دوره افزایش حجم و وزن

 

مولتی ویتامین‌ها علاوه‌بر نقش آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی، به بهبود عملکرد ورزشی، سوخت‌وساز و افزایش جذب پروتئین کمک می‌کنند. همچنین به بازیافت ویتامین‌ها و املاح ازدست‌رفته پس از تعریق ناشی از فعالیت‌های ورزشی کمک می‌کنند.

 

آرژنین

نقش آرژنین در عضله‌سازی و دوره افزایش حجم و وزن

 

ال آرژنین به عنوان یک آمینواسید نیمه‌ضروری است. یعنی بدن شما قادر به تولید آن است. اما به عنوان ورزشکار نیاز داریم تا بصورت غذایی از این آمینواسید درز پروسه تولید پروتئین و اکسید نیتریک استفاده کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل آرژنین قابلیت افزایش ظرقیت هوازی بی‌هوازی را دارد که به افزایش کیفیت تمرین با شدت بالا کمک می‌کند.

 

همچنین آمینواسید آرژنین به تنظیم جریان خون و اتساع عروق کمک می‌کند. علاوه‌بر این به‌عنوان پیش‌ساز سایر اسیدهای آمینه ازجمله گلوتامات، پرولین و کراتین عمل کرده و برای سلامت و افزایش سیستم ایمنی بدن ضروری است.

 

از سایر ویژگی‌های آرژنین می‌توان به تحریک هورمون رشد، افزایش قد و افزایش نعوظ اشاره کرد.

همچنین شما عزیزان می توانید قبل از خرید با مشاوران آنلاین ما در اینستاگرام در ارتباط باشید.